MAN NL222 #14
13823
13813
13806
13805
13796
13787
13777
13770
13769
13639
13626
13438
13437
13395
13394
13222
13139
13050
13047
12970
12838
12694
12693
12692
12691
12690
12687
12686
12685
12684
12683
12681
12680
12679
12663
12581
12580
12579
12578
12577
12576
12532
12506
12416
12386
12336
12335
12207
12150
11971
11970
11938
11937
11921
11875
11874
11813
11812
11811
11810
11754
11753
11752
11751
11750
11749
11748
11747
11746
11704
11685
11633
11632
11589
11350
11319
11164
11160
11159
10934
10619
10618
10617
10607
10549
10502
10499
10306
10286
10285
10283
10282
10281
10278
10277
10270
10269
10268
10267
10266
10265
10264
10263
10261
10260
10259
10258
10257
10256
10255
10254
10253
10221
10220
10149
10147
10111
10110
10109
10108
10107
10083
10004
9975
9974
9973
9934
9914
9832
9831
9816
9765
9764
9763
9567
9490
9489
9488
9487
9486
9485
9484
9483
9481
9480
9479
9466
9465
9464
9463
9462
9461
9460
9459
9458
9457
9455
9454
9453
9452
9450
9449
9448
9447
9446
9444
9401
9392
9359
9215
9021
9020
8970
8969
8805
8804
8674
8626
8589
8588
8587
8448
8440
8439
8438
8424
8423
8349
8345
8344
8343
7838
7773
7769
7699
7681
7680
7676
7657
7656
7655
7654
7653
7647
7646
7561
7498
7497
7496
7338
7328
7324
7146
7128
6828
6591
6592
6553
6551
6550
6549
6548
6547
6546
6545
6544
6543
6542
6539
6538
6537
6526
6522
6100
6092
6091
5962
5961
5875
5874
5872
5761
5760
5732
5592
5591
5590
5574
5573
5423
5402
5251
5250
5249
5240
5231
5164
5000
4999
4998
4997
4996
4995
4994
4894
4891
4889
4500
4246
3996
3880
3730
3719
3338
3265
3002
2756
2755
2583
2582
2581
2580
2579
2577
2576
2575
2574
2573
2572
2571
2570
2558
2557
2556
2555
2554
2552
2551
2535
2528
2527
2526
2525
2524
2466
1401
1400
1166
877
736
735
734
688
Informacja o zdjęciu
Opis
28.08.2013r.
Dw. aut. Górczyn.
Jeden z 3 kolejnych używańców w Komornikach, tym razem prosto z Koblenz.
Dodać trzeba, że są to roczniki 1996, czyli takie jak nasze, a stan, nic dodać nic ująć, dużo nam brakuje do Niemiec, a ciągle powołują się, że robią tak jak w Niemczech.
Zastanawia mnie też czystość szyb nawet nie zeszlifowane przez myjnie, nasze są jak po szlifowaniu papierem ściernym, ale myślę, że to wina twardej wody, że to się tak szlifuje u nas :(
Odsłony
2763
Ocena
Autor
Mirek Nader
Rozmiar oryginalnego zdjęcia
83.74 KB (800 x 533 px)
Komentarze
albo szczotek
Piękny wozik :) A Koblenz to Koblencja po naszemu ;P
Myjnia jest w miarę nowa, na jednej i drugiej zajezdni, szczotki nie są wytarte, ale za to kamienia i chloru we wodzie jest sporo, w Gdańsku natomiast jest miękka woda.
Że niby u nas się robi tak jak w Niemczech? Ci, którzy tak twierdzą chyba nigdy nie postawili stopy na zachód od Odry :[
A kto jeździ na bankiety, i imprezy z MPK ?
Jakie otrzymały numery? Szkoda też, że to NL202 - może i są w dobrym stanie, ale pamiętajmy, że mają już 17 (!) lat... Pewnie znam już obsadę 718/719, przynajmniej do przetargu w grudniu - może ZTM przejrzy na oczy i zaostrzy wymagania.
07, 14 i 19.
Dzięki! :)
Ile on ma otwieranych okien? Na środku są odsuwane - czy to odbicie? Bo jeśli ma otwierane tylko dwa okna to składam wyrazy współczucia potencjalnym pasażerom.
Dwa uchylne, tak jak wszystkie z Niemiec.
@Focus: a co jest złego w tym, że wóz ma 17 lat, jeżeli jest utrzymany lepiej, niż nie jeden nowszy?
Te modele MAN-a są super.
@Jakub: To, że jakby dobrze utrzymany nie był, to i tak jest już bardzo sędziwy i pewnie niedługo się zacznie sypać, tak jak np. taki #18 (dawny #03, rocznik 1994), który jest przecież dwa lata starszy, a trup straszny - a podejrzewam, że sprowadzano go w stanie podobnym do tych trzech "nówek". Osobiście liczyłem też na autobusy generacji nowszej, np. takie NL263, których na mobile.de jest całe zatrzęsienie, w bardzo przystępnych cenach. Chyba, że mają problemy finansowe i właśnie dlatego kupują takie leciwe auta :(
@Mauritz: swojego czasu jeździłem takimi codziennie - straszna sauna, może dlatego ich tak nie lubię. Są za to fajne w zimę, bo mają zarąbiste ogrzewanie i są szczelniejsze od naszych NLek. Do tego wszystkiego szyberdachy są sterowane przez kierowcę zdalnie - wiele razy miałem okazję zauważyć, że albo kierowcy nie umieli użyć (pewnie mało prawdopodobne), albo nie chcieli, albo też były zepsute. Nie muszę mówić jaka temperatura panuje latem w autobusie pełnym ludzi, na dodatek z raptem dwoma otwieranymi oknami (często z połamanymi uchwytami) i zamkniętymi furtami...
A on ma jakąś specjalną wentylację chociaż? Bo klimat w Koblencji podobny do naszego - czyżby im nie przeszkadzała sauna latem?
Nie odnotowałem istnienia takowej, zawsze gdy temperatura wynosi więcej niż 25*c to jest w nich gorąco jak w piekle - ale mogę się mylić :) Zresztą weź pod uwagę że praktycznie każdy niemiecki autobus ma takie okna.