Neoplan K4016td #PWR 388AM
13655
13655
13135
13135
13053
13053
12430
12430
12428
12428
12295
12295
12294
12294
12293
12293
11538
11538
11512
11512
11256
11256
11042
11042
11041
11041
10608
10608
10076
10076
9191
9191
8936
8936
8914
8914
8911
8911
8910
8910
8696
8696
8609
8609
8554
8554
8435
8435
8425
8425
8384
8384
8279
8279
7827
7827
7791
7791
7750
7750
7721
7721
7643
7643
7535
7535
7533
7533
7532
7532
7531
7531
7492
7492
7421
7421
7373
7373
7008
7008
6967
6967
6868
6868
6862
6862
6521
6521
6451
6451
6400
6400
6326
6326
6152
6152
5984
5984
5670
5670
5645
5645
5619
5619
5028
5028
4980
4980
4977
4977
4888
4888
4878
4878
4873
4873
4872
4872
4759
4759
4717
4717
4716
4716
4715
4715
4714
4714
4704
4704
4667
4667
4476
4476
4472
4472
4406
4406
4371
4371
4346
4346
4147
4147
4007
4007
3465
3465
3462
3462
3461
3461
3456
3456
3024
3024
2904
2904
2899
2899
2711
2711
2678
2678
2633
2633
2356
2356
2355
2355
2354
2354
2353
2353
2347
2347
2295
2295
2294
2294
2272
2272
2216
2216
Informacja o zdjęciu
Opis
24.09.2014r.
Konarzewo.
Neoplan kluczy po gminie rozwożąc kolejne dzieciaki.
Odsłony
2922
Ocena
Autor
Podi
Rozmiar oryginalnego zdjęcia
116.79 KB (900 x 599 px)
Komentarze
Zapomnieli mu ściągnąć dotychczasowy numer taborowy.
A jak się ma kwestia pasów bezpieczeństwa w fotelach? Nie musi ich mieć?
Art. 2 PoRD
41a) autobus szkolny – autobus przeznaczony do przewozu dzieci do szkoły, barwy pomarańczowej, oznaczony z przodu i z tyłu prostokątnymi tablicami barwy białej, z napisem barwy czarnej „autobus szkolny”;
Dz.U. 2013 poz. 951, w skrócie warunki techniczne i wyposażenie pojazdów.
§ 22. 1. Autobus szkolny powinien być tak zbudowany, aby:
1) miejsce kierowcy nie znajdowało się w kabinie wydzielonej z przestrzeni pasażerskiej;
2) drzwi spełniały następujące wymagania:
a) były zdalnie sterowane z miejsca kierowcy; przepisu nie stosuje się do drzwi tylnych, o ile istnieją,
b) możliwe było zablokowanie ich otwarcia od wewnątrz z miejsca kierowcy; funkcja ta nie może ograniczać działania
układu awaryjnego otwierania drzwi,
c) były automatycznie blokowane, gdy pojazd porusza się z prędkością przekraczającą 5 km/h,
d) otwarcie drzwi było sygnalizowane przerywanym sygnałem akustycznym o nieprzenikliwym dźwięku wewnątrz
autobusu; funkcja ta może być wyłączona, gdy autobus nie przewozi dzieci,
e) spełniały warunek zapobiegania niebezpieczeństwu odniesienia obrażeń przez pasażera spowodowanych ruchem
drzwi i jego uwięzieniem podczas ich zamykania, poprzez zastosowanie mechanizmu samopowrotu, szerokich
i miękkich uszczelek lub innych podobnych rozwiązań;
3) był wyposażony w:
a) miejsce z przodu i z tyłu wewnątrz pojazdu przeznaczone na umieszczenie tablicy „AUTOBUS SZKOLNY”
określonej w przepisach w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów,
b) miejsce z przodu i z tyłu po lewej stronie pojazdu na wysokości od 60 cm do 180 cm od powierzchni jezdni przeznaczone
na umieszczenie tablicy ze znakiem „STOP”, określonej w przepisach w sprawie rejestracji i oznaczania
pojazdów, wyposażone w urządzenie uwidaczniające tę tablicę sterowane z miejsca kierowcy; działanie urządzenia
powinno być automatyczne po otwarciu drzwi autobusu i sygnalizowane kierowcy lampką kontrolną koloru
czerwonego; powinna istnieć możliwość wyłączenia tej funkcji,
c) miejsce z przodu i z tyłu po lewej stronie pojazdu przeznaczone na umieszczenie kwadratowej tablicy barwy
żółtej z symbolem dzieci barwy czarnej określonej w przepisach w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów;
miejsce z tyłu pojazdu powinno być oświetlone, z możliwością wyłączenia oświetlenia z miejsca kierowcy,
d) ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy, o którym mowa w § 38 ust. 1, włączający się wraz ze światłami awaryjnymi
automatycznie przy otwartych drzwiach; powinna istnieć możliwość wyłączenia tej funkcji przez kierowcę,
e) sygnał akustyczny ostrzegający na zewnątrz o cofaniu pojazdu,
f) urządzenie zapobiegające przed ruszeniem pojazdu z otwartymi drzwiami, także na pochyłościach;
4) okna uniemożliwiały wychylanie się na zewnątrz;
5) liczba miejsc stojących nie przekraczała 25% liczby siedzeń, przy czym dopuszcza się zwiększenie tej liczby o 4,
w przypadku gdy w przestrzeni, o której mowa w pkt 6, nie jest przewożony pasażer na wózku inwalidzkim; powierzchnią
przeznaczoną na miejsca stojące może być powierzchnia, nad którą wysokość wolnej przestrzeni wynosi
co najmniej 190 cm lub co najmniej 180 cm w przypadku części przejścia usytuowanego ponad tylną osią i za nią;
6) istniała oznakowana przestrzeń przeznaczona dla pasażera niepełnosprawnego na wózku inwalidzkim, taka, która:
a) umożliwia przewóz co najmniej jednej osoby na wózku inwalidzkim tyłem do kierunku jazdy,
b) jest wyposażona w pas bezpieczeństwa ze zwijaczem i blokadą, umożliwiający zapięcie pasażera wraz z wózkiem,
a dostęp do niej jest zapewniony przez urządzenie do załadunku i wyładunku będące na wyposażeniu autobusu;
w przestrzeni tej mogą być umieszczone siedzenia składane, o ile zachowane będą powyższe warunki, gdy siedzenia
są złożone;
7) siedzenia miały następujące cechy:
a) były skierowane do przodu; wymagania tego nie stosuje się do składanych siedzeń, o których mowa w pkt 6;
siedzenia skierowane do przodu powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa,
b) siedzenia skrajne były wyposażone w elementy zabezpieczające pasażerów przed przemieszczeniem w bok,
c) miejsca do siedzenia miały wymiary i rozmieszczenie określone w tabeli nr 1 „Wymiary i rozmieszczenie siedzeń
w autobusie szkolnym”, zamieszczonej w załączniku nr 8 do rozporządzenia.
2. Przyjmuje się, z zastrzeżeniem ust. 3, że masa pasażera w autobusie szkolnym wynosi 68 kg, a w przypadku pasażerów
stojących, w sytuacji, o której mowa w ust. 3 pkt 2, przyjmuje się wartość średnią ważoną masy pasażera wynikającą
z zastosowanych wymiarów siedzeń.
3. Dopuszcza się:
1) siedzenia o wymiarach (rozmieszczeniu), w zależności od wieku/masy pasażerów, określone w tabeli nr 2 „Wymiary
i rozmieszczenie siedzeń w autobusie szkolnym”, zamieszczonej w załączniku nr 8 do rozporządzenia;
2) stosowanie siedzeń o różnych wymiarach i rozmieszczeniu w tej samej przestrzeni pasażerskiej;
3) wyposażenie autobusu w demontowane siedzenia, zamocowane w przestrzeni, o której mowa w ust. 1 pkt 6, pod warunkiem
że takie siedzenia mogą być łatwo usunięte.
Tu są wszystkie wymagania jakie dodatkowo musi spełnić autobus szkolny. Pogrubione są te których ten nie spełnia.
Bez przesady, jak wynajmujesz np. SU12 od MPK żeby dzieciaki woził to on też tego nie spełnia - tutaj najprawdopodobniej jest na tej samej zasadzie.
Nie przesadzam. Przepisy przepisami a życie życiem.
Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. ;)
Skoro wygrał przetarg to chyba nie może łamać przepisów. To chociaż jest gimbus, gdy w Mosinie jeździ na 69x Żuk, chociaż pomarańczowy.
"Przepisy przepisami a życie życiem." - to zdanie chyba wszystko najlepiej opisuje. Wnętrzu się nie przyglądałem jeszcze, więc nie wiem jak to wygląda.
W Dopiewie mamy jednego gimbusa z prawdziwego zdarzenia, reszta to przewozy podpięte pod liniowe albo firma wygrywająca przetarg. W zeszłych latach był to ZUK Komorniki jeżdżący manem SL202, teraz mamy Busiaka.
W różnych gminach dookoła Poznania różnie się praktykuje- w Kleszczewie np. małe dzieci typu 1-2 klasa podstawówki wsiadają w liniowe 431 i jadą do szkoły same. Przewozy szkolne robi jelcz M11 albo autosan. W Dopiewie duży nacisk, zwłaszcza rodziców, jest na to, żeby był opiekun (też nie do końca jest to unormowane)- stąd też nawet w liniowych busach jeżdżą z dziećmi te same osoby w ramach umowy zlecenie.
@Podi a możesz przedstawić odjazdy linii S1 w godzinach 12-16 z Dopiewa?
Tylko 15:15, o 13:20 jedzie przerośnięte żółte Iveco