Poznańskie Autobusy

  • Skocz do głównej treści strony
  • Skocz do menu nawigacyjnego i logowania

Nawigacja i wyszukiwanie

Nawigacja

  • Galeria
  • Artykuły
  • Kontakt

Szukaj

Galeria Najwyżej oceniane

Neoplan K4016td #PWR 388AM

13655 13655 13135 13135 13053 13053 12430 12430 12428 12428 12295 12295 12294 12294 12293 12293 11538 11538 11512 11512 11256 11256 11042 11042 11041 11041 10608 10608 10076 10076 9191 9191 8936 8936 8914 8914 8911 8911 8910 8910 8696 8696 8609 8609 8554 8554 8435 8435 8425 8425 8384 8384 8279 8279 7827 7827 7791 7791 7750 7750 7721 7721 7643 7643 7535 7535 7533 7533 7532 7532 7531 7531 7492 7492 7421 7421 7373 7373 7008 7008 6967 6967 6868 6868 6862 6862 6521 6521 6451 6451 6400 6400
Neoplan K4016td #PWR 388AM
Poprzedni Poprzedni  
Powiększ zdjęcie Pobierz
Dalej Dalej  
6326 6326 6152 6152 5984 5984 5670 5670 5645 5645 5619 5619 5028 5028 4980 4980 4977 4977 4888 4888 4878 4878 4873 4873 4872 4872 4759 4759 4717 4717 4716 4716 4715 4715 4714 4714 4704 4704 4667 4667 4476 4476 4472 4472 4406 4406 4371 4371 4346 4346 4147 4147 4007 4007 3465 3465 3462 3462 3461 3461 3456 3456 3024 3024 2904 2904 2899 2899 2711 2711 2678 2678 2633 2633 2356 2356 2355 2355 2354 2354 2353 2353 2347 2347 2295 2295 2294 2294 2272 2272 2216 2216
  • MBxc1-41 - Maltanka
  • Solaris Urbino   electric 24
  • 100 lat Lecha
  • Mercedes O530 #PGN 192FX
  • EU160-012
  • Lowa 26004
  • MAN ND202 #PZ 986VS BimbaBus
  • MAN SD200 #PZ 999VN BimbaBus
  • Mercedes-Benz O405 #PCH 4GW6
  • Karosa C943.1944 #PHA 94-29
  • Dacia Duster #2003
  • MAN NL223 #A427
  • MAN NL223 #A434
  • MAN NL263 #WI 628GR
  • MAN SD200 - Rug Cug
  • Zatoka autobusowa
  • Dworzec os. Sobieskiego
  • MAN NÜ263
  • MAN NL223
  • MAN NL223
  • Ty51-183 Stacja BUŁGARSKA
  • Rondo Kaponiera
  • Przystanek
  • SBC Bolechowo
  • Mercedes-Benz O530Ü #PO 545XC
  • ITS
  • Zatoka autobusowa.
  • Kawiarenka.
  • Pixel
  • Mercedes-Benz O530Ü #PO 866XL
  • Duewag GT8 #655 - Caffe Bimba
  • Van Hool T815
  • Mercedes-Benz O530Ü #PO 545XC
  • Solaris Urbino 18
  • Solaris Urbino 12 LE
  • Solaris Urbino 12 LE
  • Solaris Urbino 18
  • Duewag GT8 #655 - Caffe Bimba
  • Solaris Tramino - MPK Olsztyn
  • Duewag GT8 #655 - Caffe Bimba
  • Zegary - High Line
  • Torowisko
  • Bilet
  • Tablica.
  • Gadżet reklamowy.
  • Ikarus 256
  • Neoplan K4016td #PWR 388AM
  • Neoplan K4016td #PWR 388AM
  • Ikarus 260
  • Pokrowiec
  • Śmietniczka.
  • Wyjazd z zajezdni
  • Ostrzeżenie
  • Solaris Urbino 18 #1856
  • MAN NG312 #682
  • Zatoka autobusowa
  • Czytnik kart PEKA
  • Historia
  • Ikarus 260
  • Ikarus 260
  • Stacja PST.
  • Przystanek przesiadkowy.
  • Przystanek autobusowy przy PST.
  • Trasa PST.
  • Van Hool TD921 Altano #P006
  • Kolejka Parkowa Maltanka
  • Pulpit VDO
  • Koło
  • Znaczek firmowy MAN.
  • Kołpak
  • Znaczek na kierownicy.
  • Szynobus SA132-004
  • Port Lotniczy Ławica
  • Kawałek historii
  • Kawałek historii
  • Kawałek historii
  • Przybory porządkowe
  • Monitor wewnętrzny.
  • Taryfa opłat
  • Kasownik
  • Herb
  • Solaris Vacanza - Wampirobus
  • Iveco
  • Setra S416 GT-HD Chorwacja
  • Setra S416 GT-HD Chorwacja
  • Setra S416 GT-HD Chorwacja
  • Setra S416 GT-HD Chorwacja
  • Setra S431 DT
  • Setra S416 GT-HD
  • Solaris Vacanza
  • Autobus transmisyjny Irlandzkiego radia 98fm
  • Herby

Informacja o zdjęciu

Opis
24.09.2014r. Konarzewo. Neoplan kluczy po gminie rozwożąc kolejne dzieciaki.
Odsłony
3399
Ocena
Autor
Podi
Rozmiar oryginalnego zdjęcia
116.79 KB (900 x 599 px)

JoomJComments

Komentarze  

# Paweł Gawin 2014-09-28 09:07


Zapomnieli mu ściągnąć dotychczasowy numer taborowy.

A jak się ma kwestia pasów bezpieczeństwa w fotelach? Nie musi ich mieć?
# sliwma 2014-09-28 13:27


Art. 2 PoRD
41a) autobus szkolny – autobus przeznaczony do przewozu dzieci do szkoły, barwy pomarańczowej, oznaczony z przodu i z tyłu prostokątnymi tablicami barwy białej, z napisem barwy czarnej „autobus szkolny”;

Dz.U. 2013 poz. 951, w skrócie warunki techniczne i wyposażenie pojazdów.

§ 22. 1. Autobus szkolny powinien być tak zbudowany, aby:
1) miejsce kierowcy nie znajdowało się w kabinie wydzielonej z przestrzeni pasażerskiej;
2) drzwi spełniały następujące wymagania:
a) były zdalnie sterowane z miejsca kierowcy; przepisu nie stosuje się do drzwi tylnych, o ile istnieją,
b) możliwe było zablokowanie ich otwarcia od wewnątrz z miejsca kierowcy; funkcja ta nie może ograniczać działania
układu awaryjnego otwierania drzwi,
c) były automatycznie blokowane, gdy pojazd porusza się z prędkością przekraczającą 5 km/h,
d) otwarcie drzwi było sygnalizowane przerywanym sygnałem akustycznym o nieprzenikliwym dźwięku wewnątrz
autobusu; funkcja ta może być wyłączona, gdy autobus nie przewozi dzieci,
e) spełniały warunek zapobiegania niebezpieczeństwu odniesienia obrażeń przez pasażera spowodowanych ruchem
drzwi i jego uwięzieniem podczas ich zamykania, poprzez zastosowanie mechanizmu samopowrotu, szerokich
i miękkich uszczelek lub innych podobnych rozwiązań;
3) był wyposażony w:
a) miejsce z przodu i z tyłu wewnątrz pojazdu przeznaczone na umieszczenie tablicy „AUTOBUS SZKOLNY”
określonej w przepisach w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów,
b) miejsce z przodu i z tyłu po lewej stronie pojazdu na wysokości od 60 cm do 180 cm od powierzchni jezdni przeznaczone
na umieszczenie tablicy ze znakiem „STOP”, określonej w przepisach w sprawie rejestracji i oznaczania
pojazdów, wyposażone w urządzenie uwidaczniające tę tablicę sterowane z miejsca kierowcy; działanie urządzenia
powinno być automatyczne po otwarciu drzwi autobusu i sygnalizowane kierowcy lampką kontrolną koloru
czerwonego; powinna istnieć możliwość wyłączenia tej funkcji,
c) miejsce z przodu i z tyłu po lewej stronie pojazdu przeznaczone na umieszczenie kwadratowej tablicy barwy
żółtej z symbolem dzieci barwy czarnej określonej w przepisach w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów;
miejsce z tyłu pojazdu powinno być oświetlone, z możliwością wyłączenia oświetlenia z miejsca kierowcy,
d) ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy, o którym mowa w § 38 ust. 1, włączający się wraz ze światłami awaryjnymi
automatycznie przy otwartych drzwiach; powinna istnieć możliwość wyłączenia tej funkcji przez kierowcę,
e) sygnał akustyczny ostrzegający na zewnątrz o cofaniu pojazdu,
f) urządzenie zapobiegające przed ruszeniem pojazdu z otwartymi drzwiami, także na pochyłościach;
4) okna uniemożliwiały wychylanie się na zewnątrz;
5) liczba miejsc stojących nie przekraczała 25% liczby siedzeń, przy czym dopuszcza się zwiększenie tej liczby o 4,
w przypadku gdy w przestrzeni, o której mowa w pkt 6, nie jest przewożony pasażer na wózku inwalidzkim; powierzchnią
przeznaczoną na miejsca stojące może być powierzchnia, nad którą wysokość wolnej przestrzeni wynosi
co najmniej 190 cm lub co najmniej 180 cm w przypadku części przejścia usytuowanego ponad tylną osią i za nią;
6) istniała oznakowana przestrzeń przeznaczona dla pasażera niepełnosprawnego na wózku inwalidzkim, taka, która:
a) umożliwia przewóz co najmniej jednej osoby na wózku inwalidzkim tyłem do kierunku jazdy,
b) jest wyposażona w pas bezpieczeństwa ze zwijaczem i blokadą, umożliwiający zapięcie pasażera wraz z wózkiem,
a dostęp do niej jest zapewniony przez urządzenie do załadunku i wyładunku będące na wyposażeniu autobusu;
w przestrzeni tej mogą być umieszczone siedzenia składane, o ile zachowane będą powyższe warunki, gdy siedzenia
są złożone;
7) siedzenia miały następujące cechy:
a) były skierowane do przodu; wymagania tego nie stosuje się do składanych siedzeń, o których mowa w pkt 6;
siedzenia skierowane do przodu powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa,
b) siedzenia skrajne były wyposażone w elementy zabezpieczające pasażerów przed przemieszczeniem w bok,
c) miejsca do siedzenia miały wymiary i rozmieszczenie określone w tabeli nr 1 „Wymiary i rozmieszczenie siedzeń
w autobusie szkolnym”, zamieszczonej w załączniku nr 8 do rozporządzenia.
2. Przyjmuje się, z zastrzeżeniem ust. 3, że masa pasażera w autobusie szkolnym wynosi 68 kg, a w przypadku pasażerów
stojących, w sytuacji, o której mowa w ust. 3 pkt 2, przyjmuje się wartość średnią ważoną masy pasażera wynikającą
z zastosowanych wymiarów siedzeń.
3. Dopuszcza się:
1) siedzenia o wymiarach (rozmieszczeniu), w zależności od wieku/masy pasażerów, określone w tabeli nr 2 „Wymiary
i rozmieszczenie siedzeń w autobusie szkolnym”, zamieszczonej w załączniku nr 8 do rozporządzenia;
2) stosowanie siedzeń o różnych wymiarach i rozmieszczeniu w tej samej przestrzeni pasażerskiej;
3) wyposażenie autobusu w demontowane siedzenia, zamocowane w przestrzeni, o której mowa w ust. 1 pkt 6, pod warunkiem
że takie siedzenia mogą być łatwo usunięte.

Tu są wszystkie wymagania jakie dodatkowo musi spełnić autobus szkolny. Pogrubione są te których ten nie spełnia.
# Domiz699 2014-09-28 13:56


Bez przesady, jak wynajmujesz np. SU12 od MPK żeby dzieciaki woził to on też tego nie spełnia - tutaj najprawdopodobniej jest na tej samej zasadzie.
# sliwma 2014-09-28 15:43


Nie przesadzam. Przepisy przepisami a życie życiem.
Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. ;)
# Lubel 2014-09-28 16:34


Skoro wygrał przetarg to chyba nie może łamać przepisów. To chociaż jest gimbus, gdy w Mosinie jeździ na 69x Żuk, chociaż pomarańczowy.
# Podi 2014-09-28 17:23


"Przepisy przepisami a życie życiem." - to zdanie chyba wszystko najlepiej opisuje. Wnętrzu się nie przyglądałem jeszcze, więc nie wiem jak to wygląda.
W Dopiewie mamy jednego gimbusa z prawdziwego zdarzenia, reszta to przewozy podpięte pod liniowe albo firma wygrywająca przetarg. W zeszłych latach był to ZUK Komorniki jeżdżący manem SL202, teraz mamy Busiaka.
W różnych gminach dookoła Poznania różnie się praktykuje- w Kleszczewie np. małe dzieci typu 1-2 klasa podstawówki wsiadają w liniowe 431 i jadą do szkoły same. Przewozy szkolne robi jelcz M11 albo autosan. W Dopiewie duży nacisk, zwłaszcza rodziców, jest na to, żeby był opiekun (też nie do końca jest to unormowane)- stąd też nawet w liniowych busach jeżdżą z dziećmi te same osoby w ramach umowy zlecenie.
# Lubel 2014-09-29 05:55


@Podi a możesz przedstawić odjazdy linii S1 w godzinach 12-16 z Dopiewa?
# Podi 2014-09-30 19:03


Tylko 15:15, o 13:20 jedzie przerośnięte żółte Iveco
Odśwież komentarze
JComments

Ocena zdjęcia

Proszę się najpierw zalogować...
 

  • Nie pamiętasz hasła?
  • Nie pamiętasz nazwy?
  • Załóż swoje konto!

CzyNaCzas

CzyNaCzas

TOP 30

  • Najczęściej oglądane
  • Najwyżej oceniane
  • Ostatnio dodane
  • Najnowsze komentarze

Losowe zdjęcie

Najnowsze komentarze

  • Moderus Gamma #959
    • Damian Kowal 10.10.2025 20:19
      Pozdrawiam motorniczego widocznego na zdjęciu
  • Solaris Urbino 12 #4308
    • Lubel 27.10.2025 09:44
      W 1991 roku gminie został przekazany z MPK Jelcz PR110U o numerze #1363 i to był pierwszy trzydrzwiowy ...

Facebook

W celu zapewnienia Państwu najlepszych doświadczeń online ta strona wykorzystuje pliki cookie.

Korzystając z naszej strony internetowej zgadzasz się na korzystanie z plików cookie.

Ok, rozumiem